Proč je lepší pohádky vyprávět, než jen číst?

„Mamí, vyprávěj mi pohádku.“

Co uděláte? Pustíte televizi nebo počítač, sáhnete po knížce nebo automaticky si k dítku sednete a začnete vyprávět?

Ruku na srdce, většinou vyhraje první varianta nebo v lepším případě ta druhá. V minimu případů vyprávíte sami.

Jak začít? Nemám nápady.

Tato zručnost se dá naučit. Stačí se naladit na dětskou duši a nebát se uniknout do kouzelného světa, kde je možné naprosto vše.

Pomoci vám s tím může kurz, kde se za pouhý týden stanete zdatnými vypravěči, a to také díky metodě Pravé mozkové hemisféry.

Co bychom neudělali pro spokojené děti.

To nestačí pohádku jen přečíst?

Určitě je to lepší, než pustit televizi, o tom žádná. Ale tím, že pohádku nevyprávíte vy, tu vaši a jedinečnou a jen pro to vaše dítě, okrádáte se o mnohé benefity vyprávění.

Díky vaší autorské pohádce můžete dítěti vysvětlit složitou situaci nebo problém. Edukovat ho, například proč chránit mladší sestřičku, proč se zastávat mladšího sourozence, proč se dělit o čokoládu, proč se nekradou žvýkačky v obchodě, ani když to kápo třídy požaduje.

Nebo může ožít oblíbená hračka a vzít vás všechny do své říše a svého království. Také může být hlavní hrdina stejná holčička nebo chlapeček. To vše je dítěti bližší a i pochopitelnější, než divný vlk, co žere babičky a holčičky v červeném.

Patří do pohádek strach?

Budete se divit, ale děti se rády bojí. Tedy bezpečně bojí. Už ten fakt, že se jedná o pohádku umožňuje, že si dítě vezme jen tolik strachu, kolik chce. Zbytek zůstane ve strašidelném království. Fandit bude kladnému hrdinovi, a bude dychtivě čekat, co se stane s tím zlým.

Také díky černobílému rozlišení na jasné dobro a zlo můžeme pohádkou vysvětlit situace, které vysvětlit potřebujeme.

A to nejdůležitější: vaše dítě bude ještě v dospělosti vzpomínat na tyto (jenom) vaše skvělé pohádky, které nikdo jiný nikdy neslyšel.

Jsem vypravěčka příběhů. Slovo je můj pracovní nástroj. Díky mému programu Tvůj příběh prodává tě provedu tajemstvím příběhu a emocí. Příběh je mocný - prodává, získává klienty, plní sny.