Malé zamyšlení nad reklamou. Opravdu máte pocit, že reklamy fungují? Nebo respektive jsou tvořeny tak, aby se vám zaryly do podvědomí a pamatovali jste si je?
Co na to náš mozek? Naše mozkové hemisféry?
Právě těch současná reklama hodně využívá, zejména televizní. Mozek má omezenou kapacitu pojmout množství informací. Když vezmu v úvahu, že už tam nějaké jsou, tak si reklamy vůbec nezapamatuje.
Jen tak pro zajímavost: Pamatuješ si, co bylo včera v TV reklamě? Já osobně jsem zaznamenala jen dvě reklamy. V tom nezměrném množství – jen dvě! Opět se nám s blížícími Vánocemi vrátila na obrazovky „Já nemusím, já už ho vidím. – Kofola“ a roztančená Dedoles morčata v barevných spoďárech a ponožkách.
Co nám to říká? Že reklamám chybí příběh, dobrý příběh. Chybí jim vtip nějaká kultovní hláška. Je to snad tím, že reklamy dělají ti, co to neumí? Nebo zadavatelé nevědí, co přesně chtějí – tedy vědí, ale nenechají si poradit, že v reklama není o představení portfolia, ale o příběhu značky?
Ano, nejdříve musíš znát svůj brand a jeho esenci a potom můžeš vyprávět jeho příběh. Kdekoliv, i reklamou.
Toto je velmi podceňovaná disciplína.