Kiyosakiho pravdy

Kdo by neznal bestseller Roberta Kiyosaki Bohatý táta, chudý táta. Znám jen málo lidí, kteří teď nevědí, o čem mluvím. Věděli jste, že sám Kiyosaki, ač píše žádané knihy o podnikání a byznysu, sám nebyl žádný byznysmen. Vůbec nebyl dobrým podnikatelem. A jediná věc, která mu vyšla, byly ty knihy. Prodaly se jich tisíce. Píše o podnikání, příjmech a vztahu k penězům. Tedy o oblasti, ve které se nikdy příliš nevyznamenal.
Když si to přiblížíme. A trochu pokřivíme. Jste vrátný a napíšete knihu o tom, jaké to je, být ředitelem.

Kiyosaki má určitě pravdu v tématu vztah k penězům. Tento vzorec se v rodině přímo dědí. Pokud se na peníze neuvěřitelně nadřete a každou kačku obracíte, vaše děti to budou dělat nejspíše úplně stejně. A naopak. Mohou převzít lehčí verzi vztahu k penězům. Pokud na to nejdete poctivě, děti také nebudou chápat, proč to mají dělat jinak než to, co znají z domova.

Ve svých knihách Kiyosaki také ozřejmuje fungování multilevel marketingu, nebo-li MLM. A nabádá čtenáře vytvoření si zdroje pasivního příjmu. Ano, je bezesporu výhoda neměnit svůj čas za peníze. Ale mít privilegium pasivního příjmu nepřiletí jen tak odnikud. Buď jste rentiér. V tom nejlepším případě. Jinak to opravdu stojí velké úsilí. Nějak všichni podlehli dojmu, že je to jednoduché – být bohatý. Že je snadné mít pasivní příjem. Po přečtení jeho knih vám to přijde ještě snadnější. A podlehnete dojmu, že jste pro poslání, mít pasivní příjmy, předurčeni. Ale i ten zahradník ví, že pokud chce na podzim sklízet, musí na jaře zasít. A jen tak mimochodem, bohatí lidé pracují více, než ti, co bohatí nejsou.

Zaseto v MLM znamená mít síť. Patřit do systému, kde bude každý svým kouskem přispívat na plat toho, kdo je nad vámi. Ta síť, v ideálním případě, pod vámi roste geometrickou řadou. Nerada vám to říkám, ale i když to vypadá jednoduše, a tak snadno, je to velká dřina. Proč je teorie tak snadná, a hlavně snadno spočítatelná, ale realita je jiná. Proč MLM funguje málokomu, o tom bude další článek.

Jsem vypravěčka příběhů. Slovo je můj pracovní nástroj. Díky mému programu Tvůj příběh prodává tě provedu tajemstvím příběhu a emocí. Příběh je mocný - prodává, získává klienty, plní sny.