Vlasta Antošová

"Splňte si svůj podnikatelský sen a já budu na této cestě vaší průvodkyní, aby ta cesta byla přímá a smysluplná. Naučím vás spočítat si rizika a zisk. Odpovědět si na otázku: Vyplatí se mi to? Naučím vás porozumět vaším klientům a komunikovat s nimi jejich řečí."

Mí klienti ode mně požadují tyto služby: vytvořit marketingovou analýzu a strategii nebo prověřit funkčnost webu (UX design), vést profily na sociálních sítích a texty všeho druhu.

Za co mi vlastně platí?

  • - Za zhodnocení toho, jestli se jim podnikání vyplatí.
  • - Za to, aby se podnikání vyplatilo. 
  • - Za to, jak a v jaké řeči komunikovat s jejich klienty.
  • Každý den odpovídám na otázky:
  • Proč si lidé myslí, že jsme zavřeli? Proč ke mně nikdo nechodí? Proč mám prázdný diář, když investuji do reklamy? Jak bojovat s konkurencí? Mám diář narvaný, ale i tak nevydělávám, proč? Uvažuji, že to zavřu a půjdu do Amazonu. Naposledy: má to ještě smysl?

Ale vždycky to tak nebylo…

Jsem na volné noze už od střední školy a mám ekonomické vzdělání. Splnila jsem si svůj sen – své podnikání. A kladla jsem si, jako marketér amatér a letitý podnikatel, úplně stejné otázky. A metodou pokus omyl šla vpřed. Někdy lehce, jindy hůře. Jsem šťastná za to, že můj sen – taneční škola a k ní diskotéka a bar v karibském stylu – byl zhmotněn. Věnovala jsem svému snu dvanáct let. Ale i přes veškeré úsilí, propočty a krev, jsem svůj sen zavřela.
V pauze, která se tímto krokem otevřela, jsem si doplnila marketingové vzdělání. Praxe jsem za sebou měla hodně. Ta nudná teorie chyběla. I když jakákoliv teorie je nuda, ukázala mi věci, které jsem zahlcená pokus-omyl praxí neviděla. Své vlastní chyby.

Otevíráme! Show začíná!

Po několikaletém působení tanečních kurzů v pronajatých prostorách otevírám diskotéku a bar a taneční školu v jednom. Nádherný prostor v centru Prahy, který vás přenese na Kubu v momentě, kdy vstoupíte. Teď mě napadl slogan: Nejlevnější letenka na Kubu – vstupné do Rincon latino!

Snad den před otevíračkou vyhořela eletrika. Najednou, aby se otevřelo s minimálním zpožděním, jsem měla společníka. Za jeho peníze se opravily rozvody.
Když začnete podnikat jste si sami sobě také sekretářkou, ekonomem, účetní, právníkem, technickou podporou, zákaznickým servisem, prodejcem, marketérem a většinou i uklízečkou. Nejen, že málokdo obsáhne všechny profese, ale pokud v tom ještě nejste sami, tak si přestanete být sami svým pánem. Musíte si obhajovat své názory a vyvracet názory špatné. A v neposlední řadě si dělit zisk. Čím více společníků v podnikání, tím větší problém. A tím více zbytečně vložené energie na svém podnikání necháte.

Neřešila jsem vývoj značky a produktu a jeho životní cyklus. Jak se praví v nudné teorii. Neřešila jsem vize. Neřešila jsem dlouhodobé investice. Převzala jsem i v podnikání „kubánský životní styl“, žít ze dne na den. Každý den jsem věnovala velikánské úsilí a energii problémům typu: proč musíme kupovat drahý rum u drahého dodavatele? Protože v tom levném nevíme, co je v té lahvi. Proč platíme ochranku? Protože dbáme na bezpečnost svých hostů. Proč kupujeme pomeranče za rohem ve večerce? Protože barman neumí napsat kompletní seznam na nákup. A další desítky a stovky nesmyslů, které mě vyčerpaly a odváděly pozornost od důležitých věcí. Ale tlačila jsem to dál. Je to přece můj sen. Připadala jsem si jako ledoborec. Trvalo několik let, než mi došly síly. A já jednoho dne zjistila, že konec je neudržitelný. Nemám sílu, nemám peníze a nechápu, proč se to děje.

Show skončila...

Zavřela jsem svůj sen. Po několika měsících doma jsem zase zpět ve školních lavicích. Dodnes si pamatuji ten moment, kdy jsem o svém snu a jeho krachu, v kavárně, povídala svému spolužákovi. A najednou mi došlo, kde jsem udělala chybu. Bylo to několik let předtím, než jsem si myslela. Nudná teorie o marketingové strategii se mi v hlavě spojila s praxí.

Otepluje se, ale ledoborců neubývá.

Podnikáte a postupujete, stejně tak jako kdysi já, dost složitou a klikatou cestou? Stává se vám, že nevidíte důležité detaily a zapomínáte na ještě důležitější vize? Máte pocit, že vám klienti nerozumí? Chápete potřeby své cílovky, ale máte prázdno? Plníte svůj Facebook příspěvky, ale nikoho to nezajímá? Nevyděláváte?
Jde to jednodušeji!

Splňte si svůj podnikatelský a profesní sen a já budu vaší průvodkyní, aby ta cesta byla přímější a smysluplnější. Ve slepých uličkách už jsem byla. Ty objevovat nemusíme.

Něco málo z mého příběhu, ale hlavně základní tahák k podnikání najdete v e-booku Jak založit podnikání a (ne)zkrachovat.